4 Aralık 2013 Çarşamba

NRW054 uhuhboo project konseri



uhuhboo project’in müziklerini ya chan-wook park’ın “sympathy for mr. vegeneance” adlı filminden hatırlarsınız, ya da pina bausch’un yapıtlarından. bir çoğunun yanısıra “nefes” de uhuhboo project’in müziklerinin duyulduğu bausch yapıtlarından biridir.

yıllarca albümlerini bulmak için uğraşmıştım; amsterdam’da bir sürü ikinci el müzik dükkanına rastlayınca, bunlardan birinde mutlaka vardır diye umarak sormadığım yer kalmamıştı; çoğu rock müziği üzerine uzmanlaşmış, eski-yeni tıklım tıkış cd-albüm-longplay satan dükkanlardı bunlar, ama ben “uhuhboo project” deyince, herkes garip garip bakıyordu; dalga geçtiğimi veya büyü yaptığımı zannediyorlardı herhalde..
en sonunda, güney kore bazlı bir internet sitesinden elden düşme bir “sympathy for mr. vegeneance – soundtrack” albümlerini bulmuş, getirtmiştim. 
filmden hayal meyal hatırladığım, özellikle pina bausch’un yapıtlarında duyarak hafızamın tazelendiği iki şarkı bu albümdeydi. muradıma ermiştim. 

uhuhboo project'in solistinin sesini ve gırtlağını kullanışı ve sözleri deforme ediş şekli biraz bizim duman’ı andırıyor. şarkılarının tonları karanlık, tekinsiz, koyu, kasvetli.


güney koreli bir indie rock grubunu herhangi bir şekilde, herhangi bir yerde canlı izlemeyi hayal etmeyi bile düşünmezken, PINA40 kapsamında wuppertal’e geleceklerini öğrenince çok sevindim tabii ki. 26 kasım'da varşova'da da konserleri varmış meğerse; hem de tr warszawa'nın salonunda..

konserin geç başlayacağını, bitiş saatinde köln’e dönüş treninin olmayacağını bildiğim için şehrin içinde ucuz bir otele yerleştim. 
yağmurlu fırtınalı bir akşamda önce barmen operası’nda üç saat 45 dakika süren devasa bausch yapıtı “1980 – ein stück von pina bausch”, ardından bir taksiyle ver elini şehrin çok-kültürlü-mekanı café ada.

tanztheater wuppertal’in seoul gezisine adanmış “seoultrip: koreaabend” başlıklı uzun akşamın video gösterimi ve söyleşi kısımlarını “1980” yüzünden kaçırmıştım ama ilk kısım uzadığı için konser bölümü gecikmişti; bu sayede önce geleneksel topluluk gong myoung, ardından da ayrıksı uhuhboo project’i dinleyebildim.

uhuhboo project geceyarısına doğru sahneye çıktı; café ada’nın salonu o saate kadar yavaş yavaş boşalmış, ağırlıklı olarak dansçılardan ve tanztheater wuppertal çalışanlarından oluşan seyirci topluluğu heyecanını yitirmemişti; çılgın uhuhboo project de seyircinin enerjisini aldı ve kolay kolay unutamayacağım, iki saat süren müthiş bir konser verdi. 

işte şarkılarından bir kaç örnek:







 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder