5 Nisan 2013 Cuma

film festivali 32, izlenim 3


festivalde bu sene bünyem, beğenmediğim filmlere karşı bir savunma sistemi geliştirdi. eğer bir film ilk yarım saatinde beni içine çekememişse, gözlerim ağırlaşıyor uyumaya başlıyorum. zinde olmak, yorgun olmak, yemek üstüne, yemek öncesi fark etmiyor; eğer filmi ilginç bulmamışsam 11:00 seansı da olsa uyumaya başlıyorum, eğer ilgimi çekmişse günün dördüncü filmi de olsa cin gibiyim. festivalin ilk gününden beri azımsanmayacak sayıda filmde uyukladım; hiç böyle bir yıl geçirmemiştim. ne garip, bu seneki afişte bülent erkmen'in kullandığı nuri bilge ceylan fotoğrafının adı "uykusuz gece"!

ilk haftanın ninnileri:
.henüz bir şey görmediniz
.mekong hotel
.kalbimdeki ışık
.gördüğüne inan
.bukalemunun rengi
.güreş ve aşk
.ölü ve mutlu
.ip

uyumadığım halde beğenmediklerim:
.garip turistler
.7 kasa

ilk haftanın uykusuz seansları:
.cennet üçlemesi
.gün doğarken
.'45 ruhu
.beşinci mevsim
.bir deneysel sinema tarihi

uyumadığım halde ortalama bulduklarım:
.halat
.gülen adam

2 yorum:

  1. Gülen adamda uyudum,sislerin içinde
    ise uyutmadı...önerileriniz,festival ile ilgili yazılarınız çok yararlı oldu teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  2. sislerin içinde'yi izleyemedim, umarım vizyona girer..
    yazılarımın yararlı olmasına sevindim..
    sevgiler..

    YanıtlaSil