12 Eylül 2011 Pazartesi

hani biletlerin %35'i ayrılıyordu!

Radikal Gazetesi'nin internet portalinde 09.09.2011 cuma günü "hayıflanmalı" haber olarak çıkan, ancak asıl amacı kültür-sanat dünyamızı tekeline alan kurumların "reklam"ından başka bir şey olmayan "Pardon, İKSV Lale Kart'ınız var mı?" adlı Erkan Aktuğ imzalı yazıda belirtildiğine göre, alıntılıyorum: "İKSV etkinliklerinde Lale Kart üyelerine ayrılan kontenjan ise maksimum yüzde 65 olarak belirlenmiş. Biletlerin en az yüzde 35’i normal satışa sunulmak zorunda."
Aktuğ bu bilgiyi bizzat vakfın genel müdürü Güngör Taner'den almış olmalı çünkü haberin devamında Taner bizzat söz alarak lale kartın "elit bir şey olmadığını" vurgulamış ve “Öğrencilere yönelik Lale Kart bile var. Onlar bizim destekçilerimiz." demiş.
Buraya kadar her şey çok güzel; değil mi!

Aktuğ'un yazının içinde birebir yaptığı hesaba göre, Kevin Spacey'in rol aldığı "III. Richard" oyununa 5 gece için lale kartı olmayan 1032 kişi bilet alabilecek gibi görünüyor. Radikal gibi kültür-sanat camiamızın takip ettiği bir gazeteden de bu duyurulmuş oluyor.
Yazıya, okur olarak o gün ben bir yorumda bulundum ve şu soruyu sordum: "590 kişilik salonda her gece için kaç öğrenci bileti ayrıldı?"

İçime doğmuş mu demeliyim, yoksa 39 yıllık IKSV'nin en az 30 yıllık "müşterisi" olarak -amiyane tabirle- "ben malımı bilirim" havasına mı girmeliyim bilemedim. Yanılmış olmayı ne kadar isterdim!
Dün akşam (yani "III. Richard" biletlerinin genel satışa çıktığı günün akşamında), kendisi üniversite öğrencisi (aman yanlış anlaşılmasın, paralı vakıf üniversitelerinden birinde falan değil, normal ve köklü bir devlet üniversitesinde) öğrenci olan bir arkadaşım bana bir e-posta yolladı. Aynen paylaşıyorum:

"Bu mesajı, bugün yaşadığım birşeyi sizinle paylaşmak istediğim için yazıyorum.
Hepimiz 'İksv''nin sanata olan katkılarını biliyoruz, bahsetmeye gerek yok; fakat uzun zamandır karşıma çıkan ve beni rahatsız eden şey, bu sabah tam olarak zirve yaptı.
İksv sitesinde açıklandığı gibi, pazar günü satışa çıkacak olan III. Richard oyunun biletini almaya İksv binasına gittim, öğrenci biletleri yanlızca paso gösterenlere bu mekandan satışa sunulacaktı, bu nedenle bileti almak için İksv'ye gitmek mecburi bir haldi. Sabah 10'da gişe açıldığında ben ve 20 kadar öğrenci, satışa sunulacak öğrenci biletlerinin geçen hafta lale kartı sahibi olan ''öğrencilere''(görevli doğru söylüyorsa tabi) zaten satıldığını öğrendik.
Lale kartı üyelerinin önceden bilet alabildiğini zaten biliyordum; fakat ya öğrenci biletleri...?!
Ortada şöyle bir durum var, İksv kurumu, zaten parasını ödeyip katıldığımız sanat etkinliklerinin; parasını almak için bizden para talep ediyor!
Film festivallerinde, bilet kuyruğunda, lale kartı satmaya çalışıp, sıra beklemeden aşağıda bilet alabileceğimi söyleyen satıcılardan sıkıldım...
Bir yılda katıldığım etkinliklerin tutarı kadar olan bir meblayı, bu etkinliklere katılabilmek için yada insan gibi bilet alabilmek için lale karta yatırmam gerekiyor; peki öğrenci dediğimiz kişiden bunu yapması nasıl bekleniyor...
Önümüzdeki festivallerde (İksv film ve filmekimi özellikle) 4 saat kuyruk bekledikten sonra, alacağım biletin zaten geçen hafta bittiği söylenirse artık şaşırmayacağım..."


Herhalde İKSV bu durum hakkında bizlere bir açıklama borçlu!

4 yorum:

  1. neden bu kadar uğraşıyorlar "adil" görünmek için, anlamıyorum. bence tüm biletleri direkt lale kartlılara ayırsınlar, olsun bitsin. zaten değil mi ki o lale kartlılara özel program yapıyorlar, neden bu sahte sevimliliklere ihtiyaçları var ki?

    YanıtlaSil
  2. çünkü bence; işleri güçleri kendilerini pazarlamak. nasıl yaparız da gazetelere konu olup reklamımızı yaparız!

    bu işe harcadıkları enerji kadar keşke sanata da zaman ayırsalar; hazır paket programlarla, zaten vizyona girecek filmlerle festival düzenlemek kolay!

    YanıtlaSil
  3. Çok ayıp, çok yazık. Adil olmayı başaramamak, kural koyup o kuralları çiğnemek, bunlar geri kafalı yönetim tekniklerinin ürünleri.

    YanıtlaSil
  4. Iksv kimseye aciklama yapmaz! Ya da soyle soylemeli; samimi, cozumcu ve durust bir yanit almaniz mumkun ol(a)mayacagindan "olmasi gereken" konusunda bir 'ders'
    alabilirsiniz ancak! Yillardir katildigim pek cok etkinlige ragmen Iksv'nin pek cok yanlis uygulamasinda zerre kadar
    iyilesme yok. Devam da edecekler, onemsenen kitle farkli cunku.. Ama su gercegi de gozardi etmeseler; ben ve benim gibi siradan insanlar para vererek etkinlikleri izlerken, o taltif etmeye doyamadiklari hanimlar beyler (her yerde yillardir ayni yuzler!) surekli davetiye ile girmekteler!
    Iksv kultur yasamimiza katkilarda bulundu, ancak karsiliksiz ya da sanata duyulan tutku nedeniyle yapilmadi bu elbet...

    Selamlar

    YanıtlaSil