13 Nisan 2011 Çarşamba

2006 / 25. istanbul film festivali



.50 film. yıllar sonra, 51 filmlik rekoruma en çok yaklaştığım yıl.

.ne ilginç, en çok beğendiğim ve 5 yıldız verdiğim dört film de eski tarihli: 86 derek jarman'dan "caravaggio", 97 aleksander sokurov'dan "ana ve oğlu", 73'den nicolas roeg'un "büyü" ve 92'den victor erice'den "avya ağacının güneşi"

.anders thomas jensen'in "adem'in elmaları" festivalin en matrak filmi; gül gül öldük :)

.reha erdem'in o yılki filmini meraktan vizyona girmesini beklemeden festivalde izliyorum ve hayran oluyorum: "beş vakit"

.neil jordan'dan "plüton'da kahvaltı", françois ozon'dan "veda vakti", jean-marc vallée'den "c.r.a.z.y." gay sinemasının kalburüstü örnekleri.

.ilk defa bir festival konuğu benim için çok önemli: jeanne moreau! emek'te "veda vakti"nden önce şakir eczacıbaşı moreau'ya onur ödülünü veriyor. ben de en yakınına kadar gidip fotoğrafını çekiyorum.

.bir önceki sene yine festivalde izlediğim wong kar-wai'nin "2046"sı ile bu seneki festivali noktalıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder