30 Mart 2011 Çarşamba

1989 / 8. istanbul film festivali


.üniversite sınavı yılım olduğu için sadece üç filme gidebildim. .scorsese'nin "günaha son çağrı"sından önce müslüman kardeşler emek sineması'nın sokağında protesto gösterisi yaptılar. salona herkes aranarak sokuldu. film tam hatırlamıyorum ama sanırım 45 dakika-1 saat kadar geç başladı. o kadar gürültü ve heyecandan sonra filme konsantre olmak imkansızdı.

.spielberg'in "güneş imparatorluğu"nu emek'te önden 4. sırada ve sağ kenarda bir yerden, deforme bir açıyla seyretmiştim.

.annem toplam 560 dakikalık "shoah"ı akm'nin klostrobofik sinema salonunda seyretmişti.

.neyse ki bu yılın filmlerinden önemlileri sonradan vizyona girdiler, beyazperdede izleyebilmiş oldum: "arya", "madame sousatzka", "ölüler", "siyah gözler", "kırmızı pazartesi", "ay", "aşk üzerine küçük bir film", "öldürme üzerine küçük bir film", "özgürlük çığlığı", "cal", "güney", "taş yılları", "bağdat cafe", "bataklık insanları", "selam bombay", "milagro fasulye tarlası savaşı", ...


.günlüğümden:
7 mart salı: "bugün sinema günlerinin rezervasyon formları çıktı. çok iyi filmler var." annem için 30 film ayırdım. kendim için 3. murat, ali y., ali g., berktan, fatih için de bilet alıyorum. onnik amcalar 232.000 tllik bir liste yapmışlar. nerma teyze için de üç filme bizim rezervasyon formuna yazdım."
13 mart pazartesi: "tamer'le bugün sabah saat 5.30'da oradaydık. 22 ve 23 numaraları aldık. fakat herkesin 2 form verme hakkı olduğu için benim rezervasyon numaram 37 oldu. 9.10'da işimiz bitti. çok uzun bir kuyruk vardı!!!"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder