29 Mart 2011 Salı

1985 / istanbul sinema günleri '85

.sinema günleri ile ilk randevum.

.eve yürüyerek 10 dakikalık mesafedeki msü sinema-tv merkezi'ndeki "müzik ve sinema" bölümü filmlerinin çoğuna gitmiştim: francesco rosi'den "carmen", costas ferris'ten "rembetiko", geoge cukor'dan " a star is born", bob fosse'dan "all that jazz" ve muhteşem "sweet charity". kardeşimle seyrettiğim "west side story"nin akşam gösteriminin çıkışında, gece geç saatte ıssız sokaklarda filmdeki dans figürlerini deneyerek evin yolunu tutmuştuk.

.son pazar günü ingmar bergman'ın üç saatlik "fanny ve alexandre"ında biraz sıkılmıştım ama genel olarak filmi beğenmiştim. yıllar sonra bergman hayranı oldum, "fanny ve alexandre"ın değerini anladım.

.osmanbey site'de werner herzog'un "yeşil karıncaların düş gördüğü yer": aborjinlerle ilk karşılaşma.

.günlüğümden notlar: 19 nisan cuma: "flash bir gün: "west side story" adlı ünlü müzikali seyrettim. bir enfesti. nasıl anlatsam. baştan sona bir bütün. çok güzel bir film." 25 nisan perşembe: "hayatımda ilk defa haftaiçinde sinemaya gittim. "yeşil karıncaların düş gördüğü yer". genel olarak güzel bir filmdi." 27 nisan cumartesi: ""carmen"' tam 2.5 saat çok güzel bir müzik şöleni sunuyor karşımıza. tam bir başyapıt"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder