13 Eylül 2010 Pazartesi

+20

bayram geçti, şampiyona geçti, referandum geçti... ailemin büyüklerini polonya ile tanıştırma seyahatinden döndüm; varşova'ya değil ama krakov'a bir kere daha hayran kaldım; ayrılırken içimden en kısa zamanda tekrar gelme sözü verdim.

polonya tiyatroları daha sezonu açmadıkları veya yeni yeni açtıkları için, umduğumla değil bulduğumla yetinmek zorunda kaldım; bulduklarımdan pek memnun kalmadım.
bir dahaki polonya seferini sezon ortasına denk getirirsem, iyi bir şeyler seyretme ihtimalim yükselir.

bu arada, gitmeden evvel yayınladığım, istanbul sahnelerinde son 30 yılın en iyi 30 oyunu listeme ikinci bir halka eklemeye karar verdim. ilk 30'un yeri ayrı.

. vişne bahçesi (istanbul şehir tiyatroları, leonid heifets, 1988)
. üç kızkardeş (istanbul şehir tiyatroları, leonid heifets, 1989)
. martı (istanbul devlet tiyatrosu, yücel erten, 1986)
. oresteia (istanbul devlet tiyatrosu, mustafa avkıran, 1992)
. basit bir ev kazası (aysa prodükdiyon, murat ipek, 2008)
. bahar isyancıdır (oyuncular, selma köksal & gülsüm soydan, 1995)
. ben ruhi bey nasılım (istanbul devlet tiyatrosu, cüneyt çalışkur, 2002)
. bir delinin hatıra defteri (dostlar tiyatrosu, genco erkal, 1998)
. gayri resmi hürrem (istanbul şehir tiyatroları, ayşenil şamlıoğlu, 2004)
. lüküs hayat (istanbul şehir tiyatroları, haldun dormen, 1986)
. işte baş, işte gövde, işte kanatlar (bilsak tiyatro atölyesi, nihal geyran koldaş - ceysu koçak - alp giritli, 1995)
. oidipus nerede (stüdyo oyuncuları, şahika tekand, 2003)
. vur yağmala yeniden (dot, murat daltaban, 2008-2009)
. savaş ikinci perdede çıkacak (istanbul devlet tiyatrosu, yücel erten, 2007)
. tek kişilik şehir (akbank prodüksiyon tiyatrosu, ışıl kasapoğlu, 2002)
. uzakta piyano sesleri (ali poyrazoğlu tiyatrosu, oben güney, 1992)
. üzbik baba (dostlar tiyatrosu, genco erkal, 1989)
. balkon (tiyatro stüdyosu, başar sabuncu, 1998)
. döne döne (tiyatro oyunevi, mahir günşıray, 2004)
. 444 (altıdansonra tiyatro, y.ömer erzurumlu, 2008)

3 yorum:

  1. Abdülcanbaz'a ne dersin?

    YanıtlaSil
  2. tiyatro stüdyosu'ndan balkon'u, aksanat prodüksiyon tiyatrosu'ndan "görmek"... bence eksik kalmış.

    YanıtlaSil
  3. ."balkon" listede var.
    .turhan selçuk efsanevi "abdülcanbaz"ının sahneye, çizgi dünyasındaki kadar etkili taşınamadığını düşünüyorum.
    ."molly s. görmeğe dair"se bahsedilen; diğer bütün aksanat prodüksiyon tiyatrosu'nun oyunları gibi "molly s." de çok iyi bir oyundur, aynı "alacaklılar" gibi.

    YanıtlaSil