19 Mart 2010 Cuma

la trilogia della villeggiatura

pazartesi akşamı programı açıklanacak 17. tiyatro festivali'ne katılması muhtemel oyunlardan biri, giorgio strehler'in efsanevi tiyatrosu piccolo teatro di milano yapımı, toni servillo imzalı carlo goldoni oyunu "la trilogia della villeggiatura".
ben bu oyunu, mart başında floransa'da teatro della pergola'da seyrettim.

italyancam yok; ne oyunu daha önce türkçe seyretmişiliğim var, ne de kabaca konusu biliyorum. süresi, 15 dakikalık ara dahil tam 3 saat olan oyunu seyrettiğim akşamın gündüzünde soğuk ve yağmurlu bir havada 9 saat kadar san gimignano'da dolaşmıştım.
bir kere bile esnemedim, bir kere bile yorgunluktan gözüm kapanmadı.

iyi tiyatro böyle bir şey olsa gerek; anlamadığınız bir dilde bilmediğiniz bir konuyu yorgun bir gününüzde bile üç saat boyunca dikkatinizi dağıtmadan seyrettirebilmek.

piccolo teatro ile nedense böyle garip sadistik bir ilişkim de yok değil; tiyatro festivali'nde daha üstyazı uygulamasının yapılmadığı, fuayede oyunun konusunu özetleyen bir sayfalık metinler dağıtıldığı dönemde izlediğim oyunlardan biri yine piccolo teatro'dandı: strehler'in yönettiği marivaux'nun "köleler adası". keyif aldığımı hatırlıyorum. [tabii; dört yıl öncesinin üstyazılı, usta oyuncu soleri'li strehler rejisi "iki efendinin uşağı"nı unutmak ne mümkün!]

goldoni'nin bu oyununun rejisi toni servillo'ya ait; ancak az ve öz dekoru, detaylı kostümleri, çok ustaca tasarlanmış ışık düzeni ve güçlü oyunculukları ile giorgio strehler'in ekolünün bir devamı gibi.

olur da, tiyatro festivali'nin diğer gösterilerinden fırsat bulabilirsem "la trilogia della villeggiatura"yı bir sefer de "anlayarak" izlemeyi arzu ediyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder