25 Mayıs 2009 Pazartesi

rüyalar kabusa dönüşürse!

daha önce adını duymadığım ama belli ki çağdaş fantastik edebiyatın çok okunur isimlerinden neil gaiman'ın kitabından uyarlanan animasyon film "coraline" (koralin ve gizli dünya) iki haftadır sinemalarımızda.

tim burton ile çalışmışlığı olan henry selick'in yönettiği film bir tasarım harikası.
ayrıca 3D teknolojisiyle çekilmiş ve bazı sinemalarımızda gözlüklerle seyredilebiliyor. ben normal bir gösterimini izledim. zaten sırf 3D atraksiyonu olsun diye sahne eklenen filmlerden pek haz etmiyorum, neyse ki "koralin"de bu sahneler pek sırıtmıyordu.

anlatılan; anne babasından sıkılan, ancak keşfettiği gizli dünyaya yaptığı yolculuk sonrasında onların kıymetini anlayan mavi saçlı bir kızın hikayesi. o gizli dünyada kızı hoş tutan bir "diğer anne" var, ancak bu annenin ve bu dünyadaki diğer bütün canlıların gözleri düğmeden.

mavi saçları, yıldız işlemeli kıyafeti ve kendisine macerasında eşlik eden kara kedisi ile koralin bana çok sevdiğim, uzun zamandır görüşmeye fırsat yaratamadığım bir dostumu hatırlattı. acaba oğluyla gitmiş midir bu filme diye geçirdim içimden... eğer gittiyse, eminim yarısında terk etmemiştir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder